Viens zvans rada pārmaiņas

Anderss Olsons ir Intrum komandas vadītājs Zviedrijas zvanu centrā Gēteborgā. Viņš skaidro, kā viņa komanda palīdz cilvēkiem, kuri cīnās ar parādiem, kas pārvērtuši viņu dzīvi.

Anderss Olsons nelīdzinās tipiskam parādu piedzinējam, kādus parasti ļaudis iztēlojas. Piemēram, piecu ar pusi gadu laikā savā grupas vadītāja amatā Intrum zvanu centrā Gēteborgā viņš joprojām šķiet pārsteigts, ka strādā šajā nozarē.

“Ja kāds man būtu teicis, ka beigu beigās strādāšu parādu atgūšanas nozarē, domāju, ka būtu smējies,” saka 36 gadus vecais zviedrs. “Tomēr šis ir vissarežģītākais algotais darbs, kāds man jebkad ir bijis, un veids, kādā mēs veicam savu darbu, ir diezgan atšķirīgs no tā, kā es to iztēlojos un kā citi cilvēki to ir iztēlojušies.”

 

Kāvēto saistību konsultanti, nevis parādu piedzinēji

Olsons un viņa komanda nav tipiski, bezjūtīgi parādu piedzinēji – viņus dēvē par parādu konsultantiem.

Viņš to salīdzina ar padomdevēja lomu, pie kura vēršas, ja kaut kas nogājis greizi. Tāpat kā dodaties pie zobārsta ar sāpošu zobu, Jūs varat vērsties pie Intrum, lai risinātu ar parādu saistīto problēmu – katru dienu uzņēmuma darbinieki sarunājas ar 50 000 cilvēku Eiropā, kuriem ir grūtības ar parādu samaksu.

Šī pieeja ir saistīta ar sociālo atbildību, kas ir Intrum sirds, tā arī atspoguļo Olsona pārdošanas pamatu.

“Ierastā pieeja, zvanot kādam un jautājot, vai viņš samaksās savu parādu vai nē, nedarbojas. Daži cilvēki, ar kuriem runājam, dzīvo parādos 30 vai 40 gadus.

Nereti viņi nestāsta ģimenes locekļiem vai draugiem par savām finanšu problēmām, šis joprojām ir tabu vai, iespējams, pat apkaunojošs temats, varbūt viņiem jau bijusi saskare ar citu parādu piedziņas aģentūru, kas saziņā bijusi nelaipna; kādēļ viņiem vajadzētu kļūt atklātiem ar svešinieku sarunā pa tālruni?

Katram zvanam, ko veicam vai ko saņemam, ir jābūt misijai mainīt cilvēku domas, par to, kas esam un kā strādājam. Mēs strādājam, lai iegūtu cilvēku uzticību un panāktu, ka viņi katru mēnesi samaksā kaut daļu no parāda.”

 

Tas nav realitātes šovs televīzijā

Doma, ka cilvēki dzīvo parādos gadiem ilgi, ir biedējoša, dažiem no mums tā pat šķiet mistiska. Tomēr Olsons skaidro, ka apstākļi vairumam parādnieku nav tādi, kā to rāda TV realitātes šovos, kuros redzami cilvēki ar nevaldāmiem tērēšanas paradumiem, kur prioritāte ir Gucci kurpju vai Harley Davidson motocikla iegāde, nevis pārtikas iegāde vai rēķinu samaksa.

“No cilvēkiem, ar kuriem runājam, 99,9 % nav tādi, kādus mēs viņus iedomājamies. Parādnieki, par kuriem rūpējamies, ir cilvēki ar daudziem parādiem, kurus piemeklējusi neveiksme, viņi zaudējuši darbu, izšķīrušies, piedzīvojuši krīzi vai ģimenes traģēdiju. Viņi ir pieņēmuši nepareizus finanšu lēmumus, ar kuriem ir jātiek galā.”

Olsons savai komandai vienmēr saka, lai tā neskaita parādniekus, bet domā par galapatērētāju, ar kuru runā.

“Daži cilvēki ir vienaldzīgi pret saviem parādiem, savukārt citi nevēlas par to runāt. Tādēļ mēs cenšamies uzzināt par cilvēku sapņiem, varbūt parādi viņus attur no pārcelšanās uz lielāku dzīvokli vai no laulībām – lai kas tas būtu, mēs varam palīdzēt viņiem sasniegt savus mērķus.

Esmu lepns par veidu, kādā strādājam, kā redzam cilvēkus un to, kā rūpējamies par mūsu galapatērētājiem. Dažādos veidos mēs esam gan skolotāji, gan psihologi, gan motivētāji, gan pārdošanas speciālisti, gan arī parādu konsultanti.”

Šī pieeja sniedz rezultātus. Olsons stāsta par cilvēkiem, kuri ir pārsteigti un priecīgi par to, kā pret viņiem izturas Intrum zvanu centrā, kas savukārt rada apņemšanos atmaksāt parādus.

 

Palīdzam arī uzņēmumiem

Protams, šajā sadarbībā ir arī otra puse. Kā ar uzņēmumiem, kuriem kāds ir parādā naudu?

“Esmu redzējis tirdzniecības uzņēmumu darba otru pusi. Esmu pieredzējis, kā pat nelieli nenomaksāti parādi var radīt izmaiņas uzņēmuma personālam, tam, vai tas var turpināt darboties, vai var pieņemt darbā vairāk cilvēku.

“Ja mēs varam panākt, ka persona maksā kaut nelielu summu katru mēnesi, tas šiem uzņēmumiem var nozīmēt ļoti daudz.”

 

Ja cīnāties ar kāvētiem maksājumiem, paceliet tālruni!

Ja Olsonam būtu tikai viens padoms, ko sniegt personām ar parādu problēmām, tas būtu: “Paceliet klausuli! Es zinu, tas būs biedējoši, un varbūt Jūs pat nedaudz jutīsiet kaunu, bet mēs varam Jums palīdzēt.

Jo ilgāk Jūs gaidāt, jo sliktāk kļūst. Jo ātrāk Jūs padodat roku, jo ātrāk mēs varam Jums palīdzēt.”