Publicēts ikgadējais European Consumer Payment Report 2022.

Uzzināt vairāk ›

7 padomi uzņēmumu parādu atgūšanai

Ilgtspējīgas uzņēmējdarbības pamatā ir samaksas saņemšana par savām precēm un pakalpojumiem. Mēs Intrum esam virzītājspēks ceļā uz stabilu ekonomiku, palīdzot saviem klientiem laikus saņemt samaksu.

Sliktas parādsaistības un kavēti maksājumi var novest pie darbinieku atlaišanas, likviditātes problēmām un pat bankrota. Ekstrēmos gadījumos īpašniekiem un direktoriem var pat draudēt personiskā atbildība. Tāpēc ir svarīgi parādu atgūšanu padarīt par prioritāti - un ne tikai krīzes laikā.

Realitātē tikai nedaudzi uzņēmumi var izvairīties no sliktiem parādiem, tādēļ profilakse vienmēr ir labāka nekā ārstēšana. Neatkarīgi no tā, cik liels vai mazs ir jūsu uzņēmums, jums ir jāizstrādā un jāīsteno pasākumi, lai mazinātu nenomaksāto parādu risku. Tas palielinās iespēju īstenot efektīvas naudas atgūšanas iniciatīvas. Tas arī uzlabos uzņēmuma peļņas un zaudējumu rādītājus, kā arī ļaus izvairīties no izmaksām, laika zaudējuma un citām nepatikšanām, kas saistītas ar kavētu maksājumu “medīšanu”.

Esam apkopojuši septiņas aktivitātes, ko varat darīt, lai jūsu uzņēmumā maksajumu saņemšanas process kļūtu vieglāks.

Esiet gatavi risināt sarunas par parādu

Ja būsiet elastīgi un reālistiski noskaņoti, varat izvairīties no strīdiem un palielināt iespējamību saņemt samaksu. Vajadzības gadījumā var noslēgt maksājumu kavējuma shēmu vai maksājumu plānu. Vienmēr atcerieties sekot līdzi maksājumu termiņiem.

Uzturiet dokumentāciju kārtībā

Visai saziņai - gan rakstiskai, gan mutiskai - attiecībā uz prasījumiem un maksājuma pieprasījumiem jābūt skaidrai, precīzai un detalizētai. Ir svarīgi, lai jūs varētu iesniegt nepieciešamo dokumentāciju gadījumā, ja lieta nonāk parāda piedziņas procesā vai tiesā.

Mācieties no savām kļūdām

Izvairieties no vienas un tās pašas kļūdas atkārtošanas divreiz, pievēršot uzmanību darījumu juridiskajiem terminiem un nosacījumiem. Veiciet praktiskus uzlabojumus, piemēram, pieprasiet maksājumu nekavējoties, izmantojiet kredītvēstures pārbaudes un pastāvīgi pārvērtējiet savu norēķinu procesu.

Savlaicīgi lūdziet profesionālu palīdzību

Ja jūsu vēstules un tālruņa zvani nesniedz rezultātu un maksājums netiek saņemts, jums pēc iespējas ātrāk jānodod parāda prasības profesionālam kredītu pārvaldības partnerim. Parādu piedziņas uzņēmumi specializējas parādu piedziņas procesos un pārzina maksājumu tendences, un tas nozīmē, ka jūs bieži vien saņemsiet maksājumu ātrāk. Tādējādi jūs varēsiet koncentrēties uz savu pamatdarbību.

Vienmēr ievērojiet vietējos tiesību aktus

Pārliecinieties, ka ievērojat likuma prasības attiecībā uz atgādinājumu un parādu piedziņas procesu, piemēram, attiecībā uz termiņiem, izmaksām un maksām.

Nekad nepadariet to personisku

Draudi un iebiedēšana ir nelikumīgi, un pret jums var tikt ierosināta krimināllieta. Neļaujiet emocijām traucēt saziņu ar saviem parādniekiem. Konstruktīva un cieņpilna sadarbība ar cilvēkiem gala rezultātā ļaus panākt maksājumu.

Esiet reālistiski noskaņoti attiecībā uz maksājamo summu

Profesionāļu, piemēram, juristu, pakalpojumu izmaksas bieži vien ir nesamērīgas ar parāda summu. Tā vietā, lai prasību uzreiz iesniegtu tiesā, var būt ekonomiski izdevīgāk vispirms veikt ārpustiesas parādu piedziņas procesu.